Ideella uppdrag

Upptäck glädjen i att göra skillnad ideellt! Genom att hjälpa till i Munkedals församling kan du sprida glädje och skapa gemenskap. Det behövs inte mycket för att göra en stor skillnad. Ta chansen och bli en del av något fint! Du behövs.

Idag i Munkedals församlingär ideella med och ordnar kring soppluncher och olika serveringar. Det finns också ett stort härligt engagemang kring församlingskvällarna med Guds skafferi. I vår församlings finns även i nuläget tolv idella krafter som varje vecka besöker ensamma människor i sitt hem eller på vårdinrättning, eller träffas och dricker kaffe tillsammans på Cafeträffarna i Kyrkans hus i Munkedal på onsdagar och torsdagar.

Det finns massor av saker saker att göra, både enkla och lite knepigare som ideell. När vi alla hjälps åt kan församlingen bli ännu bättre. Dessutom är det oftast roligare att jobba tillsammans än ensam! Här är några exempel på vad du kan hjälpa till med som ideell medarbetare:

• Sopplunch
    Förberedesler, matlagning, dukning och koka kaffe
  • Besöksgrupp
    Vi behöver ständigt bli fler som förebygger och underhåller en gemenskap. Besök görs i hemmen, på vårdinrättningar, på cafeet, eller kan ta med någon ut på promenad m.m.
  • Spela och sjunga för de boende på äldreboenden.
  • Assistera vid utflykter, till exempel sommarresor.
  • Hjälpa till med dekorationer inför jul och påsk.
  • Ordna fikaservering vid olika evenemang.
  • Vara värd så att kyrkan kan hålla öppet under dagtid året om.
  • Hantera ljud och ljus vid gudstjänster och andra arrangemang.
  • Aktivt engagera dig i insamlingar.
  • Sjunga i kör.
  • Dokumentera med bilder och filmer.
  • Ta ansvar för att vår omgivning ser prydlig ut runt våra lokaler och kyrkor.

...och mycket, mycket mer. Vi ser fram emot att få välkomna dig som en värdefull del av vårt engagerade team!

Du är viktigt och värdefull. Kanske har du en värdefull gåva och en kompetens du vill dela med dig av? Kontakta oss - Tillsammans är vi starka!