Foto: Alex Giacomini /Ikon

Konfirmation

Varför händer onda saker i världen? Kan jag alltid vara mig själv? Vad ska jag bli i framtiden? Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Konfirmation betyder bekräftelse och det är vad konfirmandtiden handlar om. Konfirmationen är en påminnelse om att du är sedd och älskad av Gud, något du fick höra när du döptes. Konfirmandtiden är en möjlighet att få fundera över vad det kan betyda i ditt liv men också att lära känna dig själv, nya kompisar och Gud.

Konfirmandtiden handlar om ditt liv och världen du lever i. Tillsammans med andra får du ta dig tid att fundera över livets stora frågor, uppleva saker ihop och få chansen att upptäcka en hel del om både andra människor, Gud och dig själv.
Du måste inte vara döpt för att komma på träffarna. Men du måste vara döpt för att bli konfirmerad och det kan du bli någon gång under året.

Hör av dig om du har särskilda önskemål eller behov så att vi kan försöka hitta ett bra alternativ för just dig.

Två konfirmander hjälps åt att klä på sig sina vita särkar.

Konfa veckogrupper

Konfirmandtiden är en möjlighet att få fundera över vad det kan betyda i ditt liv men också att lära känna dig själv, nya kompisar och Gud. Mån i Hedekas och Dingle start 9 sep 2024 kl. 15.45-17.30, Hedekas, 15.30-17.15, Dingle. Tis med start 10 sep 2024 kl. 15.15-17.00, Munkedal, Ons start 11 sep 2024 kl. 15.15-17.00, Munkedal .

Konfa sommargrupp

Under konfatiden pratar vi om livet, vad som är viktigt, vilka vi är, vad Gud har med allt att göra och vad den kristna tron handlar om. Vi upptäcker och lär oss tillsammans genom samtal, skapande, lek och vandringar. Vi träffas följande datum: 1 december kl. 11-15, förläger 24–25 januari, 29 mars kl. 11-15, 30 mars kl. 11-15. 16–19 juni kl. 11-15, läger 22–27 juni, 30 juni-4 juli kl. 11-15.