En kvinna sitter på en klippa och tittar ut över vattnet.

Leva vidare grupp

Gruppen riktar sig till dig som nyligen blivit änka eller änkling. Inom sex månader efter dödsfallet kommer en inbjudan på posten. Det är en sluten grupp som innehåll 6 träffar med olika teman. Måndagar start 16 sep till 25 nov 2024 kl. 17.30–19.00, Kyrkans Hus Munkedal

Under sex träffar samtalar vi olika skeden i sorgen. Varannan måndag. Och i en gemenskap får man möjlighet att möta andra i samma situation, dela erfarenheter, nutid, vardagen och finnas tillsammans.

Vi som finns och vandrar med på vägen är en diakon och en präst. Det finns också möjlighet att gå ifrån en stund ensam eller tillsammans med personal.  Allt som sägs i gruppen stannar där då ett tystnadslöfte råder. Gruppen är en sluten grupp. Vi fikar också tillsammans under tiden. Det finns gott om parkeringar utanför.

Kostnadsfritt
Fika ingår

Måndag 16 sep, 20 sep, 14 okt, 28 okt, 11 nov och 25 nov 2024 kl. 17.30 –19.00, Kyrkans Hus Munkedal

Anmäl dig här senst 10 sep 2024 munkedal.forsamling@svenskakyrkan.se

Vill du veta mer? Kontakta oss gärna!

Gunilla Knutsson

Diakon, Församlingsverksamheten, Munkedals församling