Mål 2

Vi har många deltagare som har betydande behov, det inte alltid tillräckligt med medel för att täcka matkostnader. Särskilt utsatta är barnfamiljer, och det blir särskilt utmanande under lovperioder när skolmaten inte är tillgänglig. Därför erbjuder vi näringstät mat praktiskt taget varje dag här i Nacka församling.

Vi tar emot mat med kort datum från flera olika butiker som vi skänker till behövande. Vår husfar i Forumkyrkan lagar också fantastiska måltider med den skänkta maten.

TIPS!
1. Släng aldrig mat.
2. Köp närproducerat. Stötta lokala bönder genom att köpa närproducerad mat och bidra på så sätt till hållbara system för livsmedelsproduktion.

Bön
Tack Gud för den näringsrika mat jag får varje dag. Tack för att jag inte behöver gå hungrig eller bli undernärd och för det överflöd av den näring jag behöver. Därför ber jag Gud, för de människor på denna jord som måste somna hungriga, för de som inte kan ge sina barn mat, för de som blir sjuka på grund av matbrist och felnäring. Visa mig hur jag kan hjälpa och göra det jag kan i det lilla och det stora för att andra ska få samma möjlighet till föda som jag. Amen