Mål 4

Många av våra besökare är hungriga efter kunskap. För dem som är nära kyrkan erbjuder vi olika bibelstudiegrupper.

För dem som nyligen har kommit till Sverige erbjuder vi språk- och samhällskunskapsundervisning. Vi har också läxhjälp för våra yngre besökare samt för dem som behöver stöd med sina hemuppgifter.

Varje år deltar cirka 70 ungdomar i vår ledarutbildning där de utvecklas till ansvarsfulla ledare för våra konfirmander. Utöver ledarskapsfärdigheter får de också utbildning i livsfrågor och hur man hanterar utmaningar och växer som individer.

TIPS!
1. Bli målmedveten! Det är superviktigt att fler människor får koll på Globala målen och vad de kan göra för en bättre värld. Berätta för alla du känner om Globala målen.
2. Bli volontär! Oavsett om du väljer att hjälpa till i din församling eller i annan organisation så bidrar ditt engagemang till ökad kunskap.

Bön
Tack Gud för att jag har tillgång till kunskap och utbildning. Att vi har obligatorisk skola i vårt land och att alla, oavsett kön, har rätt till utbildning. Därför ber jag, Gud, för de som saknar möjlighet att studera och för möjligheten till en trygg ekonomi och framtid. Visa mig Gud hur jag kan bidra till ökad kunskap för alla. Amen