Lyssna

Mål 8

I Nacka församling erbjuder vi tre ungdomsassistenttjänster: en inom kommunikation och två inom barn- och ungdomsarbete. Dessa tjänster ger inte bara unga möjlighet att skaffa sig värdefull arbetslivserfarenhet utan också att bygga upp kontakter och nätverk.

Vi strävar efter att skapa goda arbetsförhållanden för alla anställda. Personalen stöttar varandra och arbetar tillsammans för att upprätthålla en positiv arbetsmiljö.

TIPS!
1. Hjälp unga människor att ta sig in på arbetsmarknaden genom att anordna ett mentorskapsprogram! Be erfarna människor i arbetslivet att komma till din arbetsplats och ställa upp som mentorer och dela med sig av sina tips och erfarenheter.

Bön
Tack Gud för att jag har ett arbete som jag kan leva på. Att jag har goda arbetsvillkor med en trygg och säker arbetsmiljö som värnrar om individer på ett hållbart sätt. Därför ber jag, Gud, för de som står utanför arbetsmarknaden eller som har svåra arbetsförhållanden. Hjälp mig att vara en kraft för att förbättra för dem på bästa sätt. Amen