Lyssna

Pilgrimsvandra för framtiden!

Söndag 29 september, 10.00 från Nacka kyrka.

I höst arrangerar vi fyra inspirerande vandringar på söndagar. Vi vandrar delar av Nacka församlings vandringsled, Global Go.

Söndag 29/9, 10.00 från Nacka kyrka till Älta kyrka. (Ca 14 km) Vi beräknar att vara framme runt 16.00.

Söndag 20/10, 10.00 från Älta kyrka till Fisksätra kyrka. (Ca 13 km)

Söndag 10/11, 10.00 från Fisksätra kyrka till Visborg Minne. (Ca 12 km)

Söndag 1/12, 12.00 från Visborgsminne till Nacka kyrka, (Ca 8 km)
Avsluta med 1:a adventsgudstjänst kl 16 i Nacka kyrka

Pilgrimsvandring innebär att man vandrar i avslappnad takt, pausar för gemensam reflektion och ibland går man i tystnad för egen eftertanke, vi avslutar med att alla i gruppen har möjlighet att dela sina tankar.

Vandringen för oss genom natur men också genom bebyggelse. Vi diskuterar de Globala målen vi passerar och samtalar om hur vi kan vara en del av att nå de Globala målen.

Under vandringen plockar vi skräp, för de som vill finns det påsar och plasthandskar.

Ta med: Kaffe, lunch, vatten, sittunderlag, kläder för alla väder och busskort (vi avslutar vandringen vid en busstation). Vi bjuder på klimatsmart fikabröd.

Vill du veta mer kontakta: nina.rahm@svenskakyrkan.se

Vad är Global go?

En vandringsled mellan de 17 Globala målen.

Globala målen i Nacka församling

Nacka församling strävar kontinuerligt efter att främja hållbarhet och förbättra både miljön och livskvaliteten för de människor som vänder sig till oss.

Anne Lutteman

Handläggare - administration, telefoni och IT, Administration, Välkommen till Nacka församling!

Nina Rahm

Kommunikatör, Välkommen till Nacka församling!