Trädkronor

Stilla dag – tillsammans i tystnad

Söndag 6 oktober, 10.30-16.30 i Forumkyrkan.

Memento Vivere - kom ihåg att leva
Ibland behöver vi stanna upp ett slag. För att återknyta kontakten med oss själva och med Gud. Ibland behöver vi hjälp med att bli stilla. Så mycket runt omkring oss kräver uppmärksamhet, så många röster vill bli hörda. Då kan det vara svårt att höra rösten som kallar på oss i vårt inre.

Behovet att dra sig tillbaka och reflektera över tillvaron är något djupt mänskligt. Att vara tillsammans i tystnad är en urgammal tradition som hjälper oss komma i balans, och hämta kraft och lugn från vårt inre. Möjligheten att pröva står öppen för alla och nybörjare är varmt välkomna.

Du kan läsa, skriva, skapa, tänka, eller så kan du bara vara i en lugn och kravlös miljö. Under dagen erbjuds meditativ avslappning, massage och konstnärligt skapande.

Enkel vegetarisk lunch och fika ingår. Kostnad för dagen är en frivillig gåva till diakonin i Nacka församling. Deltagarantalet är begränsat.

Vi som håller i dagen är Teresa Brunzell, diakon i Nacka kyrka, och Anna Hirsch, diakon och verksamhetsledare i Forumkyrkan.

Varmt välkommen till Stilla dag i Forumkyrkan!

Anmäl dig senast tisdag 30/9

För frågor kontakta: anna.hirsch@svenskakyrkan.se

Här kan du göra en intresseanmälan till Stilla dag.

Maten som serveras är vegetarisk. Om du är vegan eller har andra kostpreferenser eller allergier ber vi dig skriva det nedan.

Anna Hirsch

Verksamhetsledare, Medarbetare i Forumkyrkan, Medarbetare i Nacka kyrka, Diakon, Välkommen till Nacka församling!