Blå blommor och text med information om vad som händer i Bibliska trädgården sommaren 2024

Bibliska trädgården vår och sommar 2024

Här är säsongens program i Bibliska trädgården.

I Bibliska trädgården erbjuds du en plats att slå dig ner på, ett ställe för meditation och stillhet.

Här kan du meditera över livets förgänglighet, symboliserad av alla örter, Bibelns liljor på marken. En picknickkorg går alldeles utmärkt att ta med sig hit.

Ett besök väcker förhoppningsvis nyfikenhet på hur alla dessa växter hänger ihop med vår kristna tro. Trädgården är indelad i tre delar, vilket leder tankarna till treenigheten: Fadern, Sonen och den heliga Ande, eller människan i samspel med himmelen och naturen.

Bibliska trädgården är belägen på Stora Hammars kyrkogård öster om kyrkan.

Det händer i Bibliska trädgården sommaren 2024

Här ser du programmet för Bibliska trädgården och sommaren 2024. Varmt välkommen!

Sommarfika

Torsdag 4, 11, 18 och 25 juli klockan 14.00–16.00. När du köper fika hjälper du också till att samla in pengar till ACT Svenska kyrkans internationella biståndsarbete.

Öppna visningar

Torsdag: 23 och 30 maj klockan 18.00
Onsdag: 5 och 19 juni klockan 18.00

Guidade turer med Lisen Hendeberg. Ingen föranmälan.

Gudstjänster

Annandag pingst: 20 maj klockan 18.00