Bild med frågetecken i olika färger och texten Skolan och förskolan möter kyrkan

Skolan och förskolan möter kyrkan – programmet för 2024-2025

Hej alla lärare och pedagoger! Här kommer information om vad vi som kyrka erbjuder er.

Program för skola och kyrka 24/25

Vad gör de som arbetar i kyrkan?

Det är nog många som tror att man bara arbetar på söndagar när man arbetar i kyrkan men så är det faktiskt inte. Vi som arbetar i Barn & Familjeteamet vill gärna träffa alla barn i vår församling under ett läsår, därför har vi arbetat fram olika verksamheter som ska passa olika årskurser. I våra verksamheter kommer barn och elever få chansen att lära sig nya saker, fördjupa sina kunskaper och vidga sitt perspektiv. Titta igenom vårt generösa program. Ni vet väl att allt är kostnadsfritt.

Folder för skolverksamheten

I foldern nedan får ni en översikt på det vi erbjuder er under läsåret. Ni ser vilka åldrar de olika verksamheterna riktar sig till. Ni kommer även få en inbjudan per mejl inför varje aktivitet med tider och information om hur man anmäler sig, så håll utkik.

Klicka här för att läsa foldern som en PDF.

Vi vill ha mer!

Är det något ni saknar och som ni tror att vi kan hjälpa er med? Hör då gärna av er, så skräddarsyr vi ett besök till er. I klassrummet och på förskolan kan det komma upp frågor om sorg, etik, moral, kärlek och relationer. Varje år får vi förfrågningar från olika klasser/grupper där vi gärna hjälper till. Vi diskuterar gärna idéer och förslag till samarbeten. Självklart står vi också till förfogande för stödsamtal och medverkan vid akuta kriser, såsom dödsfall och olyckor.

Välkomna att höra av er!

Vänliga hälsningar, Barn & FamiljeteametHöllvikens församling

Våra kontaktuppgifter hittar du genom att klicka här (eller i foldern nedan)