Kvinna som spelar gitarr i somrig miljö.
Foto: Unsplash

Sommarmusik i Näsets pastorat

Sommar + konserter = sant! Här hittar du allt du behöver veta om musikutbudet i Näsets pastorat sommaren 2024. Varmt välkommen när det passar just dig.

Klassiskt, gospel och jazz. Här är årets konserter och musikevenemang i i Näsets pastorat. Det finns något för alla smaker – vi lovar!

Sommarmusik i Höllviken församling

Gospelkonsert med andakt: Kören Gospel Glory framför medryckande gospelmusik tillsammans med kompband under ledning av Maria Hedén. När: söndag 2 juni kl. 18.00 i Stora Hammars kyrka.

Picknickkonsert med Spirited Voices: Kören Spirited Voices medverkar med musikaliska nedslag från året som gått. Stevie Wonder, Mello och sommarmusik utlovas! Medtag egen fika eller köp från oss. När: onsdag 12 juni kl. 19.00 i Bibliska trädgården.

Picknickkonsert med tema musikal: Minna Standar och Sebastian Lidman, båda lovande musikalartister med rötter i Höllvikens församling, framför sina favoritsånger och duetter ur musikalrepertoaren. Vid pianot: David Zhang. Medtag egen fika eller köp från oss. När: onsdag 26 juni kl. 19.00.

Jazzens jubilarer: Alice Babs, Sarah Vaughan, Arne Domnérus, Henry
Mancini och Putte Wickman hyllas i denna konsert med trumpetaren och sångaren Peter Asplund (känd bland annat från Bo Kaspers Orkester) och den välkände jazzpianisten Claes Crona. När: söndag 30 juni kl. 18.00 i Stora Hammars kyrka.

Picknickkonsert med Adolphsons bästa: Olle Adolphsons bästa visor framförda av Martin Haksten (sång) och Jörgen Sevebring (gitarr). Medtag egen fika eller köp från oss. När: onsdag 3 juli kl. 19.00 i Bibliska trädgården.

Mäktig orgelmusik: Nicholas Schmelter, konsertorganist och kyrkomusiker i Vellinge, framför glädjefylld, finstämd och mäktig orgelmusik av amerikanska kompositörer, däribland Robert Hebble, Leo Sowerby och Searle Wright. När: söndag 14 juli kl. 18.00 i Stora Hammars kyrka.

Klezmermusik med Folkdivizjon: Malmöbandet bestående av Markus Cederholm, Love Bragée, Hjalmar Nordkvist, Vidar Hansteen-Jorgensen, Alvin Samuelson, Olof Larsson, Nicole Bouchikas och Lukas Hultman kommer att bjuda på en lika stor portion glädje som musikalisk kärlek. När: söndag den 28 juli kl. 18.00 i Stora Hammars kyrka.

Musik och lyrik: Sånger och texter om havet framförda av Anneli Lenander, Matilda Carlsson, Anneli Arvidsson-Lindberg och Erik Kirsten. Präst: Adina Tell. När: söndag 4 augusti kl. 18.00 i Stora Hammars gamla kyrka.

Musik och lyrik: Sånger om hopp i sommartid framförda av Carina Johansson, Carina Neglén, Yvonne Eklund, Kristina Dahl och Erik Kirsten. Präst: Adina Tell. När: söndag 11 augusti kl. 18.00 i Stora Hammars gamla kyrka.

Musik och lyrik: Musik med tro! Jazz och visor i sensommaren framförda av Yvonne Eklund, Annika Bengtsson och Martin Haksten. Präst: Gunnel Kihlgren. När: söndag 18 augusti kl. 18.00 i Stora Hammars gamla kyrka.

Biljetter till konserter i Höllviken

Alla konserter i Höllvikens församling är gratis. Du behöver inte heller någon biljett. Bara kom och njut av musiken!

Sommarmusik i Skanör-Falsterbo församling

Neoklassisk afton: Annasara Lundgren – neoklassisk singer-songwriter. Annasara med vänner ger en konsert med egenskriven musik. Medverkande: Annasara Lundgren (sång och piano), Stina Jansson (violin), Amelia Jacobson (cello) och Jacob Bartilson (bas). När: tisdag 2 juli kl. 19.00 i Skanörs kyrka.

Köp biljetter här

Duo Ventus och Markus Kvint: Sedan debuten på Osaka International Chamber Music Competiton 2017 i Japan har Duo Ventus turnerat runt om i världen. I denna konsert presenteras kända och mindre kända verk från kammarmusikrepertoaren. Michaela Hansen (flöjt), Louise Mogensen (klarinett) och Markus Kvint (piano). När: tisdag 9 juli kl. 19.00 i Falsterbo kyrka.

Köp biljetter här

En musikalisk berättelse om hur kärleken till slut övervinner allt: Medverkande: Anna-Magdalena Rubarth, (sång och percussion), Ytte Linder (sång), Roland Andersson (piano), Mårten Lundqvist (bas), Aron Rubarth (gitarr) samt medlemmar ur församlingens kör Embrace. Text och musik skriven av Anna-Magdalena Rubarth. När: tisdag 16 juli kl. 19.00 i Skanörs kyrka.

Köp biljetter här

Från Bach till jazz: Musik av bland andra Bach och Tarreda samt musik i svensk folkton och improvisation. Gitarrkonsert med gitarristen Tomas Janzon. När: tisdag 23 juli kl. 19.00 i Falsterbo kyrka.

Köp biljetter här

Per Bäcker trio – den jazzblå tråden: Kvällens jazztrio bjuder på musik av bland andra Evert Taube, Benny Andersson, Paul McCartney och Sting. Medverkande: Per Bäcker (saxofon/klarinett), Hans Delander (piano) och Jan Karlsson (kontrabas). När: tisdag 30 juli kl. 19.00 i Skanörs kyrka.

Köp biljetter här

Harmonie du soir: En kammarmusikalisk kväll med sång, cello och piano. Noora Karhuluoma (sopran), Samuli Örnströmer (cello), och Markus Kvint (piano). När: tisdag 6 augusti kl. 19.00 i Falsterbo kyrka.

Biljetter till konserter i Skanör och Falsterbo

Till konserterna i Skanör-Falsterbo ovan behöver du köpa biljett. Dessa kostar 100 kronor styck (barn under 15 år går in gratis men behöver ändå biljett) och görs via vår återförsäljare tickster.se. Läs mer här eller klicka direkt vidare till tickster.se här