Foto: Pernilla Käller

Nässjö pastorats kyrkogårdar

Nässjö pastorat är huvudman för begravningsverksamheten och ansvarar för tio kyrkogårdar och begravningsplatser i Nässjö kommun.

Kontakter kyrkogårdar

Vi svarar på frågor om gravrätter, gravskötsel och gravsättning

Expedition

Telefon:  0380-777 00

E-post: nassjo.pastorat@svenskakyrkan.se

Månd, tis, tors 10.00-13.00, 14.00-15.30

Onsdag 13.00-16.00

Fredag 10.00-13.00

Besöksadress: Norråsagatan 12, 571 32 Nässjö

Kyrkogårdschef David Palmblad

Telefon: 0380-777 55

E-post: david.palmblad@svenskakyrkan.se

Arbetsledare Henric Larsson

Telefon: 0380-777 54

E-post: Henric.Larsson@svenskakyrkan.se

Våra kyrkogårdar

I Nässjö Pastorat finns tio kyrkogårdar och begravningsplatser: Skogskyrkogården, Anneforskyrkogården, Nässjö gamla kyrkogård, Barkeryds kyrkogård, Forserums kyrkogård, Malmbäcks kyrkogård, Almesåkra kyrkogård, Bringetofta kyrkogård, Bodafors begravningsplats och Norra Sandsjö kyrkogård. Läs mer om respektive här

Att välja gravplats

Kistgrav, urngrav, minneslund, askgravplats... Det finns många olika typer av gravplatser som man kan välja. Här kan du läsa mer om vad vi kan erbjuda i Nässjö pastorat.

Gravskötsel

Har du fått brev om att gravrätten eller gravskötseln går ut i år eller känner du att du inte har tid eller ork att sköta graven själv? Här hittar du mer information och priser

Delgivning: Gravrättsinnehavare sökes

Nässjö pastorat söker gravrättsinnehavare till gravplatser på kyrkogårdarna i Almesåkra, Barkeryd, Bringetofta, Forserum, Malmbäck, Norra Sandsjö, Annefors och Skogskyrkogården i Nässjö.

Nässjö Krematorium

Krematoriet med kylrum och ugn ligger i källaren under Skogskapellet. Här genomförs årligen omkring 750 kremationer.

Hitta Graven

Söker du en särskild gravplats eller någon som är gravsatt? Här hittar du kartor och länkar så att du själv kan leta vidare.

AKTUELLT JUST NU

För mer information, klicka på pilarna nedan.