Norrfors kyrka

Vackert belägen i det natursköna landskapet, bara något 100-tal meter från Lögdeälvens brusande vatten, ligger Norrfors kyrka.

Tid att minnas

Lördag 4 november minns vi på ett särskilt sätt de i vår församling som lämnat oss under det senaste året men också alla andra som vi minns och sörjer. Varmt välkommen till minnesgudstjänsterna i Nordmaling, Hörnsjö, Nyåker och Norrfors.

Sedan januari 1923 har Norrfors kyrka varit symbolen för bygdens kyrkliga liv. Dess karaktäristiskt formade tornspira sträcker med sina 34,8 m sig högt ovan de närliggande träden och kyrkobyggnadens fasad lyser välkomnande mot besökarna.  Väl innanför kyrkportarna möts man av ett vackert kyrkorum med ett imponerande målat tak och snickerier som är fjärran från den avskalade funktionalism som var på frammarch vid tiden för kyrkans tillkomst. Totalt rymmer Norrfors kyrka 300 personer vilket gör den till församlingens näst största kyrka även om ortens invånare idag inte är lika många som förr.

Norrfors församlingsgård

Strax bredvid kyrkan i Norrfors ligger församlingsgården. Här bedrivs en stor del av församlingens verksamhet på orten.

Norrfors kyrkogård

Kyrkogården ligger i anslutning till Norrfors kyrka. Förutom vanliga gravar finns här även en askgravlund.

Kyrkor och mötesplatser

I Nordmalings församling finns fyra kyrkor och tre kapell. Alla med sin egen unika historia. Därutöver har vi många andra lokaler där människor möts till gudstjänst, fest och vardag.