Välkomna nya konfirmander!

Nyhet Publicerad Ändrad

Välkommen att skicka in din anmälan till konfirmationsåret 2024/2025. Du är efterlängtad och viktig!

Välkommen att bli konfirmand hos oss i Svenska Kyrkan i Nordmarken.

Varmt välkommen till konfirmationsläsning i Svenska kyrkan i Nordmarken!

Ordet konfirmation kommer av det latinska ordet ”confirmare” som betyder ”att bekräfta”. Vid konfirmationen får man säga sitt ”ja” till sitt dop och dopets innebörd med vår tillhörighet till Gud och varandra bekräftas. Orden från Matt 28:18-20 läses alltid vid dop och konfirmationsgudstjänster där Jesus uppmanar oss att göra människor till lärjungar, döpa dem och lära dem alla de bud som Jesus gett oss. Konfirmationstiden är en tid för just lärandet, men det största budet, att vi ska älska varandra, är inte så enkelt som man skulle kunna tro. Därför pratar vi om allt mellan himmel och jord, vi pratar om Gud, kyrkan, tron och vilka vi själva är och hur vi bäst tar hand om varandra och vår skapelse. Meningen är att just dina frågor till de stora samtalsämnena ska få plats.

Läsåret 2024-2025 erbjuder vi tre olika grupper som konfirmanderna kan välja mellan:

Veckogruppen, som träffas under höst- och vårterminen. Konfirmationen sker på försommaren.

Ridläger, där konfirmationsläsningen varvas med ridning och att vara med djur. Konfirmationen sker under sommaren.

AM-gruppen, som träffas från och med mars månad. Pastoratet sponsrar delar av AM-körkortet (Vi återkommer med exakt summa) och konfirmationsläsningen varvas med kurs i AM. Konfirmationen sker i augusti.

Den 22 augusti kl. 17:00 är ni välkomna på en informationsträff i Silbodals församlingshem.

Allt gott från oss,

Maria Carlsson - präst och konfirmationsansvarig