Kyrkbuss söker förare!

Margaretakyrkan söker ett antal kyrkskjutsare som kan hämta och/eller lämna de äldre i församlingen i samband med gudstjänst och/eller onsdagsträff.

När och var ska uppdraget genomföras?
Uppdraget innebär att hämta bussen vid kyrkan ca en timme innan evenemangets start, hämta de personer (2-5) som på förhand anmält att de vill ha skjuts och köra dem till kyrkan. Efter evenemangets slut skjutsas passagerarna hem igen och bussen lämnas vid kyrkan. Om du bara vill köra i en riktning går det bra. Gudstjänsten börjar kl 11.00 och slutar ca kl 13 på söndagar. Onsdagsträffen börjar kl 12 och slutar ca kl 14 på onsdagar.

Du behöver ha körkort och tycka om att umgås med äldre personer. Du får introduktion och tillgång till GPS. Du får vara med i ett stort och generöst sammanhang och inbjuds självklart till församlingens frivilligfester.

Minimiåtagande
Det här är ett uppdrag som det kan vara värt att pröva på. Om du trivs innebär det minst en körning i månaden under sex månaders tid.

Tackfest
Som tack för att du är med och tar ansvar blir du inbjuden på kyrkans tackfest som anordnas två gånger om året. Det blir mat och trevlig gemenskap.