Foto: Hanna Hummelbo

Musik i Margaretakyrkan

Ljudet av toner träffar oss i kropp och själ. Musik i Margaretakyrkan arrangeras av församlingens eget musikliv i samarbete med externa musiker.

PROGRAM

TORSDAGSTONER
Torsdag 26 september kl 19.00
CANTIQUE DES CANTIQUES
Margaretakyrkans Vokalensemble deltar i Torsdagstoner och ger en konsert där kärleken och speciellt Höga visans lyrik står i fokus. Huvudverket är den franska tonsättaren Jean Yves Daniel-Lesurs ”Le Cantique des Cantiques” – ett verk för 12 röster med stark kärlekspoesi från Höga visan i Bibeln som ges en himmelskt vacker musikalisk dräkt. Verket kulminerar i sista satsen med de kända orden, som inte sällan läses under bröllop: ” Mäktiga vatten kan inte släcka kärleken, floder kan inte svepa bort den.” Missa inte chansen att njuta av den vackra klangen från vokalensemblens professionella sångare.
Entré 100 kr.

TORSDAGSTONER
TORSDAG 24 OKTOBER KL 19.00
FANTASI OCH BALLAD
Denna torsdag gästar organist Vemund Olav Aukrust och bjuder på programmet ”Fantasi och ballad”, en konsert med folk- och konstmusik.
Entré 100 kr.

URUPPFÖRANDE
TORSDAG 31 OKTOBER KL 19.00
KÖRKONSERT MED KAMAMRKÖREN
Margaretakyrkans kammarkör ger en konsert där ett nytt verk av Kristian Hernes, med text av Kristina S Furberg, uruppförs.
Mer information kommer.

KAMMARKÖREN I HÖGMÄSSA UNDER HÖSTEN
Söndagar: 8 september, 29 september och 1 december (1 advent).