Närbild på ett halsband med ett rött Taizékors mot träbakgrund.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Resa till Taizé

9-18 Augusti 2024

Häng med till Taizé i slutet av sommaren!

Månsarps- och Norrahammars församling arrangerar resan tillsamman. Vi åker gemensam buss till Taizé i södra Frankrike via Wittenberg i Tyskland. På vägen hem åker vi direkt från Taizé till Månsarp/Norrahammar.

Vad ingår i resan?

Vi åker klockan 6.00 fredagen den 9 augusti och kommer sedan till Wittenberg ca klockan 19.00. Där äter vi middag och sover en natt på hotell. Den 10 augusti äter vi frukost på hotellet och spenderar sedan dagen i Wittenberg, Martin Luthers hemstad där vi tittar på staden, besöker någon kyrka och gör någpt studiebesök. Vid klockan 22.00 åker vi sedan mot Taizé och beräknas vara framme runt 12.00 dagen efter.

När vi kommer fram till Taizé bor vi i tält och ingår i veckans program indelade i åldersgrupper, alla måltider och logi ingår.

Lördagen den 17 augusti åter vi kvällsmat i Taizé innan vi sätter oss i bussen tillbaka till Sverige. Vi beräknas vara framme vid klockan 20.00 söndagen den 18 augusti.

Informationsträffar

Vi ses den 10 juni klockan 18.00-20.00 i Norrahammars Församlingshem, för er som följer med och är under 18 år ska en vårdnadshavare följa med på informationsträffen. Vi kommer gå ingen tider, packlista, regler m.m.

Vi ses även den 5 augusti klockan 17.00-19.00 i Månsarps församlingshem, då testar vi att sätta upp tälten vi ska bo i, grillar korv och laddar inför resan!

Anmälan och betalning

Anmäl kan göran nedan, efter anmälningen är gjord får du ett bekräftelsemail med information om hur betlaning går till. Alla betalar en anmälningsavgift på 500 kr som du sedan får tillbaka som kontanter/euro när vi reser iväg.

Ung ledare får denna resan som en del av sin ledarutbildning och betalar bara anmälningsavgiften på 500 kr.

Övriga som vill följa med på resan betalar:

15-29 år: 2000 kr

30-99 år: 3500 kr

Sista anmälningsdagen är den 30 april

Anmälan till Månsarps- och Norrahammars församlings gemensamma resa till Taizé 9-18 augusti 2024. Fyll i alla fält noggrant så informationen blir rätt. Efter anmälan betalas 500 kronor i anmälningsavgift, mer info om hur kommer i bekräftelsemailet du får efter du fyllt i detta formulär. Sista anmälningsdag 30 april!