Foto: Maggan Pohjonen Wittenberg

Barn och unga

Vi har öppna grupper för små barn med vuxet sällskap och grupper för lite större barn, varav några med inriktning på skapande eller musik/sång.

Kyrkis

Kyrkis är för dig från 0-5 år och tillsammans med vuxen. Vi har en sångstund med upplevelser, lek, fika och pyssel för de som vill. På grund av renovering håller just nu kyrkis till i Borgholms församlingshem men i vanliga fall träffas vi i Gärdslösa församlingshem.

Närbild på medlemmar i en barnkör som sjunger i en kyrka.

Ceciliakören

Kören riktar sig till dig som är mellan 9-12 år. Vi övar i Högby kyrka och ibland är vi med på gudstjänster.

Mikaelikören

Mikaelikören är ett glatt gäng som träffas efter skolan (år F-2), fikar och sjunger i församlingshemmet och ibland är vi med på gudstjänster i kyrkorna.

Några flickor står bredvid varandra framme i koret i en kyrka och sjunger glatt.

Barnkören i Rälla

Vi lär oss om musik och körsång på ett lekfullt sätt och medverkar ibland vid församlingens gudstjänster.

Vill du lära dig spela orgel?

Är du vår framtida kantor eller bara nyfiken?

Konfirmation

Ska du, eller någon du känner, börja i åttan (eller nian) i höst? Funderar du också på varför det händer onda saker i världen? Eller om du alltid kan vara dig själv? Vad ska du bli i framtiden? Du är inte ensam om att fundera över livet. ANMÄL DIG TILL HÖSTENS KONFALÄSNING HÄR!

TERMINSTIDER OCH LOV

Vi följer i regel skolans terminstider och lov. Håll utkik i kalendern på vår webbsida eller kontakta någon av ledarna i just den gruppen du är intresserad av.