Nyhet / Ändrad 28 augusti 2024

Samtalscirkel: Andlig bålstyrka

Välkommen till en samtalscirkel där vi läser förra årets fastebok ”Andlig bålstyrka” och reflekterar tillsammans.

Vi träffas under fem måndagar i höst, med start den 9 sept.

Kostnad: 100 kr för boken.

Start måndag 9 sept 19.00-20.45
Församlingsgården, Norrfjärden

Meddela gärna att du kommer. Kaffe/te serveras från 18.30 för den som vill. Ledare: Kajsa Fasth och Karin Fallén

Om boken:

Prästen Marit Norén hjälper oss att genom praktiska övningar släppa taget om både inre och yttre bråte för att kunna släppa in Gud och bidra till en mer rättvis och fredlig värld.

Livet och tron är ingen quick fix. Men det finns sätt , både urgamla kristna praktiker och nyare lärdomar, som kan hjälpa oss att i en pressande och orolig tillvaro hitta inre stadga - en andlig bålstyrka - som gör att vi mår bättre och kan klara livets påfrestningar.

Kontakt:
Kajsa Fasth
kajsa.fasth@svenskakyrkan.se

Kajsa Fasth

Diakon, Norrfjärdens församling

Mer om Kajsa Fasth

Kajsa arbetar med församlingens diakonala verksamheter. I det diakonala arbetet står det mänskliga mötet i centrum. Till henne kan du, ung som äldre, vända dig om du behöver någon att prata med, få råd eller ekonomiskt stöd. Våra diakoner och präster har alla tystnadsplikt så det som du berättar i förtroende stannar där. Kajsa ansvarar också för retreater, pilgrimsvandringar och internationella insamlingar samt håller i andakter både enskilt, på äldreboenden och i kyrkorna.