Verksamhet för vuxna

Kanske vill du träffa andra över en kopp kaffe? Eller ses för att samtala om livets små och stora frågor? Lyssna till en föreläsning? Prova på retreat eller pilgrimsvandring? Här kan du ta del av de träffpunkter vi erbjuder.

Vill du veta mer?

Klicka på bilderna/rubrikerna nedan för att läsa mer om respektive verksamhet och vem du ska kontakta om du har frågor.

Café Norrfjärden

Välkommen till café i församlingsgården! Öppen mötesplats för alla åldrar. Måndagar kl. 13.00-16.00. Hoppas vi ses!

Samtalscirkel: Andlig bålstyrka

Välkommen till en samtalsgrupp, där vi läser förra årets fastebok ”Andlig bålstyrka” och reflekterar tillsammans. Vi möts i församlingsgården vid fem tillfällen i höst, med start måndag 9 sept kl. 19.00-20.45. Meddela gärna att du kommer!

Sång till hälsa

Välkommen till Sång till hälsa, för dig som tycker om att sjunga och träffa andra! Vi sjunger klockan 11.00–12.00, i Rosviks kyrka tisdagar jämna veckor.

Stickcafé

Välkommen till Stickcafé i Rosvik och Norrfjärden! Tisdagar varannan vecka, 18.00-20.00. Även några datum i Sjulsmarks missionshus. För dig som är nybörjare eller mer erfaren.

Pilgrimsled

På Vallsberget och med start på Lindbäcksstadion finns en 4,5 km lång pilgrimsled med tio stationer och med Frälsarkransen som tema. Leden vill uppmana till eftertanke och återhämtning.

Kaffe vid elden

Vi tänder elden, kokar kaffe och delar en stunds gemenskap utanför Norrfjärdens och ibland även Rosviks kyrka. Kyrkan är som vanligt öppen för ljuständning och en stilla stund.

Morgonbön

Varje vecka året om finns det möjlighet att delta i morgonbön i Norrfjärdens och Rosviks kyrka. Se dagar och tider här.