En drönarvy över Ättetorpskyrkan och en del grönområde.

Ättetorpskyrkans församlingslokaler

I Ättetorp i Åby ligger Ättetorpskyrkan med församlingslokaler i ett naturskönt område. Här finns två lokaler med lite olika känsla varav den ena har en mindre scen.

Jennerrummet

Jennerrummet ligger i Åby, strax utanför Norrköping. I samma byggnad finns även Ättetorpskyrkan. Lokalen har 35 sittplatser och är handikappanpassad. Det finns tillgång till ett fullt utrustat kök, samt flertalet barnstolar. Parkering finns.

Adress: Ättetorpsvägen 11, 616 31 Åby

Pelarsalen

Pelarsalen ligger i Åby, strax utanför Norrköping. I samma byggnad finns även Ättetorpskyrkan. Lokalen har 75 sittplatser och är handikappanpassad. Det finns tillgång till ett fullt utrustat kök, samt flertalet barnstolar. Parkering finns.

Adress: Ättetorpsvägen 11, 616 31 Åby

Ättetorpskyrkan

Ättetorpskyrkan med församlingshem invigdes den 9 december 1962. Korets fönsterparti är komponerat av konstnären Jan Brazda efter en idé av kyrkoherden Oscar Ahlén. De fyra fälten i blått med gula kvadrater har motiv som symboliserar kyrkoårets fyra huvudtider. Tel: 011-24 12 00

Ett uppdukat bord syns i bild. På bordet står brinnande ljusrosa ljus, vaser med gröna växter och blåvita kaffekoppar med servetter instuckna i örat. I bakgrunden syns kvinnor som samtalar och dricker kaffe.

Församlingshem och lokaler i Norrköping

Här hittar du information om alla våra församlingshem och verksamhetslokaler.