Tidningen Ett gott liv ligger på en linneduk. Bredvid står en kopp med kaffe och man anar lite gröna växter i förgrunden.

Ett gott liv

Varje år ger Svenska kyrkan i Norrköping ut tidningen "Ett gott liv" där du kan du läsa mer om Svenska kyrkans arbete i Norrköping. Här kan du ladda ner tidningensnumren eller läs artiklarna online.

Har du fått den här tidningen i brevvlådan? I den kan du läsa om en del av vad Svenska kyrkan i Norrköping gör! Sådant som att hjälpa personer i nöd, skapa mötesplatser, besöka ensamma, lämna ut matlådor, ha körverksamhet, ungdomsgrupper, babysång, underhålla kyrkogårdar, viga par, döpa barn och fira gudstjänst. Är du medlem så är detta arbete möjligt på grund av dig. Tack!

Ett gott liv 2023

Här kan du läsa Ett gott liv 2023. I detta nummer kan du bland annat läsa om arbete med Kyrka-idrott, matbanken, arbete med kyrka-polis och Mat i Navet.

Ett gott liv 2022

Här kan du läsa Ett gott liv 2022. I detta nummer kan du bland annat läsa om hur det är att vara ideell i kyrkan, konfirmation, diakoni och vikten av att skapa en levande kyrkogård.