Bli funktionär inom Kyrka & Idrott

Kyrka & Idrott medverkar vid ett stort antal evenemang varje år, i många olika klubbar, föreningar och förbund. För att kunna fortsätta att utveckla vår verksamhet på ett bra sätt behöver vi hjälp på de evenemang där vi närvarar. Vill du bli funktionär? Välkommen!

Som funktionär finns det olika uppdrag och vad som görs varierar beroende på var vi befinner oss. Det kan exempelvis handla om att plocka fram saker, prata med människor, grilla hamburgare eller sköta aktiviteter.

Som funktionär får du vara med i ett stor och härligt gäng som är en naturlig del av Kyrka-idrott och de klubbar och föreningar vi går in i.

Är du intresserad av att bli funktionär eller har du frågor om vårt arbete? Hör gärna av dig till oss!

Kyrka-idrott i Norrköping

Svenska kyrkan i Norrköping arbetar aktivt för att finnas och verka på olika områden i samhället. Ett av dessa områden är idrotten där kyrkan deltar och stöttar flera föreningar i form av bland annat matchvärdar, familjedag, konfirmandgrupp och samarbeten.

Träffar och grupper i Norrköping

Välkommen in i gemenskapen. Här finns mötesplatser för alla där vi träffas regelbundet, samtalar och växer som människor.

Våra verksamheter

Varmt välkomna till Svenska kyrkan Norrköpings verksamheter och grupper. Här finns aktiviteter och mötesplatser för stora och små.