Matteus tillbyggnad

I Matteus tillbyggnad finns Matteussalen, där församlingsaktiviteter som körsång, barnaktiviteter och cafégemenskap sker. Här finns också en härlig innergård. Du kan låna Matteussalen för dopfest och minnesstund.

Matteussalen ligger i anslutning till Matteus Kyrka, i centrala Norrköping. Lokalen har 100 sittplatser och är handikappanpassad. Det finns tillgång till ett fullt utrustat kök, samt flertalet barnstolar. Kommunal parkering finns i området.

Adress: Slottsgatan 157, 602 20 Norrköping (i Folkparken)

Matteus kyrka

Matteus kyrka invigdes 1892. Den är uppförd i nygotisk stil och ritad av arkitekten Helgo Zettervall. Kyrkan har nyligen blivit renoverad. Bland annat har högaltaret fått tillbaka sitt krön, dekorsnickerierna har återställts och dekormålningarna har restaurerats. Det 64 meter höga tornet är Norrköpings högsta punkt.

Ett uppdukat bord syns i bild. På bordet står brinnande ljusrosa ljus, vaser med gröna växter och blåvita kaffekoppar med servetter instuckna i örat. I bakgrunden syns kvinnor som samtalar och dricker kaffe.

Församlingshem och lokaler i Norrköping

Här hittar du information om alla våra församlingshem och verksamhetslokaler.