Lyssna

Nionde söndagen efter trefaldighet

Välkommen att fira digital gudstjänst från S:t Johannes kyrka.

Gudstjänsten öppnar klockan 08.00, lördag 14 augusti. Klicka här för att komma till gudstjänsten.

Välkommen att fira digital gudstjänst med S:t Johannes församling i S:t Johannes kyrka. Den nionde söndagen efter trefaldighet och temat för söndagen är Goda förvaltare. Cia Kågedal läser och Lukasevangeliet och det är hårda ord som Jesus yttrar. Men vad menar han med att vi ska vara goda förvaltare? Och vilket uppdrag har vi med det fått av Gud? Helene Hägglund reflekterar över texten och menar att vi blir goda förvaltare när vi tittar inåt och blir vårt bästa jag.

Medverkar gör även Ulf Salomonsson och Kristina Schneider som ber förbön. Psalm 87B och pianosolo "You Raise Me Up" av David Löfgren.

Digitala gudstjänster och andakter

Här kan du se pastoratets digitala gudstjänster och andakter

Om Svenska kyrkan i Norrköping

Ett gott liv för alla. Svenska kyrkan i Norrköping vill medverka till att Norrköping blir en bra plats att leva på, för alla. Vi vill vara där människor är.