Norrköpings kyrkliga samfällighet 150 år

2024 firar Norrköpings kyrkliga samfällighet, som med tiden blev Norrköpings pastorat, 150 år. Präst Sverker Eriksson har skrivit en dokumentation speciellt för jubileet. Läs den här!

Norrköpings kyrkliga samfällighet, som blev Norrköpings pastorat, firar 150 år! Detta firades med en mässa i S:t Olai kyrka, söndagen den 13 oktober. Mässan leddes av prästHenning Plath och predikan av kyrkoherde Katarina Wändahl. Musiker var Gunnar Björkvall med körsång av S:t Olofs Kyrkokör.

Vid kyrkkaffet berättade präst Sverker Ericsson om skriften Svenska kyrkan i Norrköping 150 år. En dokumentation han skrivit speciellt för jubileet! Hela skriften kan du ladda ner här nedan.

Om Svenska kyrkan i Norrköping

Ett gott liv för alla. Svenska kyrkan i Norrköping vill medverka till att Norrköping blir en bra plats att leva på, för alla. Vi vill vara där människor är.

Vad händer i kyrkan?

Titta i webbkalendern, ladda ner På gång-bladet eller sök i appen Kyrkguiden för att se vad som händer i Norrköpings pastorat!