I bild syns ett uppdukat bord med bröd, smör, porslin och fika.
Foto: Niclas Fasth

Skärkinds samlingssal

Inne i Skärkinds kyrka hittar du en modern och vacker församlingssal, vägg i vägg med kyrkorummet. Här finns plats för glädje, gemenskap och stillhet. Salen går att låna för minnesstunder och dopkalas.

Vånga kyrksal ligger ovanför ingången till Vånga kyrka med utsikt över kyrksalen. Det finns tillgång till ett fullt utrustat kök med flertal barnstolar. Parkering finns utanför kyrkan.

Adress: Skärkinds kyrka, 610 21 Norsholm

Skärkinds kyrka

Skärkinds kyrka öppnades 1836 och ligger två mil sydväst om Norrköping. Väggar och tak pryds av hundratals jugendrosor som tillsammans med det öppna och ljusa kyrkorummet skapar en unik och hemtrevlig kyrka.

Ett uppdukat bord syns i bild. På bordet står brinnande ljusrosa ljus, vaser med gröna växter och blåvita kaffekoppar med servetter instuckna i örat. I bakgrunden syns kvinnor som samtalar och dricker kaffe.

Församlingshem och lokaler i Norrköping

Här hittar du information om alla våra församlingshem och verksamhetslokaler.