En fat med bullar och kakor står på ett bord utomhus och syns till vänster i bild. I bakgrunden syns en kanna med röd saft och grönt gräs.

Sommarcaféer

Funderar du på vad du vill hitta på i sommar? Längtar du efter lite trevligt sällskap och fika? Då ska du komma till något av våra sommarcaféer!

BORGS FÖRSAMLING

Sommarcafé i Söderledskyrkan

• Tisdagar kl. 14.00-16.00 (25 juni till 6 augusti)

Välkommen till Söderledskyrkan där det bjuds på fika med trevlig samvaro.
Onsdag 19 juni kl.13 blir det Midsommarfest med dans och musik. Välkommen!

Adress: Vilbergsgatan 100, 603 57 Norrköping

KOLMÅRDENS FÖRSAMLING

Öppet hus i Östra Eneby församlingshem

• Måndagar 14.00

Välkommen till öppet hus med kafé och gemenskap i Östra Eneby församlingshem under sommarens måndagar 14.00. Kaffe och gemenskap under äppelträdet och möjlighet att gå in vid dåligt väder.

Adress: Heleneborgsgatan 36, 602 09 Norrköping

S:T JOHANNES FÖRSAMLING

S:t Johannes sommarcafé

• Onsdagar 14.00-16.30 (12 juni till 14 augusti). OBS! I det tryckta sommarbladet står det att caféet börjar 13.00. Det stämmer inte, det ska vara 14.00 och ingenting annat.

Varmt välkommen till S:t Johannes samvaro. Det finns dryck, smörgås och ibland också frukt, glass och fikabröd.

Adress: Hagebygatan 77, 603 52 Norrköping

S:T OLOFS FÖRSAMLING

Sommaröppet på Matteus kyrkas innergård

• Måndag till fredag kl.11.00-14.00

I sommar satsar Matteus kyrka på att hålla innergården öppen under kyrkans vardagsöppettider kl.11-14. Här kan man köpa fika till självkostnadspris och sitta och njuta.

Sommarcafé i Hedvigs prästgårdsträdgård

• Onsdagar 26 juni - 24 juli (fem tillfällen)

Missa inte sommarens härliga café med musikunderhållning i Hedvigs prästgårdsträdgård. Fint musikprogram varje gång (se länken för program).

Adress: Fleminggatan 8 (innergården)

Sommarkyrkor

Besök en kyrka i sommar! Under sommaren håller några av pastoratets kyrkor extra öppet för den som vill upptäcka det rika kulturarvet och uppleva de vackra kyrkorummen.