Sommarkyrkor

Besök en kyrka i sommar! Under sommaren håller några av pastoratets kyrkor extra öppet för den som vill upptäcka det rika kulturarvet och uppleva de vackra kyrkorummen.

Kyrkan förvaltar ett stort och spännande kulturarv. Vi kan lära oss mycket om vår gemensamma historia genom att upptäcka kyrkorna och de föremål som finns där. Kyrkobyggnaderna tillhör oss alla och de berättar om kristen tro, men också om landets och den lokala platsens historia. Med appen Kyrkguiden kan du hitta till Svenska kyrkan med hjälp av mobiltelefonen.

Du hittar alla öppettider i Linköpings stifts sommarbroschyr!

Nu är sommarbroschyren här!

För fjärde året i rad berättar Linköpings stift om sommaröppna kyrkor i stiftet. I år finns hela 199 kyrkor i broschyren som också berättar om några av de fina dopfuntar som finns att se – och döpas i!

Digitala guider i Norrköping

Nu har Norrköpings pastorat tagit fram digitala vandringar där du som vill enkelt ska kunna läsa om vår kyrkor, kapell, kyrkogårdar och begravningsplatser. Guiderna går att komma åt både via webbläsaren, i mobilen och via appen Kyrkguiden.

Kyrkguiden

Svenska kyrkan finns närmare än du tror, nämligen i mobilen! Kyrkguiden är vår app där du alltid kan se aktuellt kalendarium. I kyrkguiden kan du spara dina favoritkyrkor och hålla koll på vad som händer i just dem.

Kyrkor, lokaler och kyrkogårdar

Svenska kyrkan i Norrköping har inte mindre än 25 kyrkor, 23 kyrkogårdar, 7 kapell och flertalet församlingshem och andra verksamhetslokaler.