Någon toppar sin soppa med lite örter.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Soppluncher i Norrköping

Varje vecka är det soppluncher i Norrköping. Förutom god soppa för en billig peng ger soppluncherna möjlighet till gemenskap och fina pratstunder.

En äldre kvinna sitter och äter tillsammans med andra.

Torsdagsträffen

Välkommen till Christinagården i Kvarsebo nät torsdagsträffen fixar sopplunch med samvaro och spännande program.

Någon står och serverar soppa.

Sopplunch och andakt i Kimstad

Välkommen till Kimstads församlingshem när Kimstads frivilliggrupp bjuder på sopplunch och andakt! Vi träffas en onsdag i månaden.

Någon håller en skål med soppa.

Sopplunch i Östra Eneby

Välkommen till Östra Enebys församlingshem på torsdagar när det är dags för sopplunch!

Någon med ett förkläde med texten Sopplunch ställer fram en skål soppa på bordet.

Sopplunch i Ättetorpskyrkan

Välkommen till Ättetorpskyrkan när det serveras sopplunch. Vi träffas varje onsdag!

Någon slevar upp soppa i en skål.

Sopplunch i Väktarsalen

Välkommen på sopplunch i Väktarsalen (Kyrkans Hus) på onsdagar. Vi inleder med miniföredrag, middagsbön och lunhcmusik i Hedvigs kyrka och går sen till Väktarsalen för soppa.

En skål soppa och en brödbit står framdukat på ett bord.

Sopplunch i Vånga kyrka

Välkommen till Vånga kyrka tredje torsdagen i månaden när det bjuds på sopplunch!

Någon tar en slev soppa ur en kastrull.

Sopplunch i Söderledskyrkan

Välkommen till sopplunch i Söderledskyrkan! Vi träffas varannan måndag för trevlig samvaro och god soppa.

Någon tar en slev soppa ur en kastrull. Bredvid står någon och brer en knäckemacka.

Sopplunch i Sjövikskyrkan

Välkommen till sopplunch i Sjövikskyrkan i Krokek där det finns soppa och social samvaro. Vi ses en torsdag i månaden.

Någon håller en tallrik soppa i handen.

Sopplunch i S:t Johannes

Välkommen till S:t Johannes församlingshem där det serveras soppa och smörgås varannan onsdag. Efteråt njuter vi av kaffe och kaka.

Någon tar en slev soppa ur en kastrull.

Kaffestundens soppa och andakt

Välkommen till Kaffestundens sopplunch. Vi ses sista fredagen i månaden i Klockargåregården i Klockaretorpet.