Ett ljust rum med mjukt gula väggar, vita ljudplattor i taket och fönster utmed hela ena sidan, där grönskan anas utanför. Två stora och tre mindre bord står utplacerade i rummet, med allt från tolv till fyra stolar.

Svärtinge kyrkas församlingslokaler

Mitt i byn i Svärtinge ligger Svärtinge kyrka med lokaler som fungerar bra till det mesta, från Öppen förskola och körövning till dopkaffe och hantverkscafé. Kyrkan och församlingslokalerna ligger i samma byggnad och har en härlig och luftig entré.

Svärtinge stora salen ligger i Svärtinge, ca 1,4 mil från Norrköping. I samma byggnad finns även Svärtinge kyrka. Lokalen har 70 sittplatser och är handikappanpassad. Det finns tillgång till ett fullt utrustat kök, samt flertalet barnstolar. Parkering finns.

Adress: Kyrkbacken 1, 605 60 Svärtinge

Svärtinge kyrka

Svärtinge kyrka invigdes 18/9-1994 Tel: 011-24 12 00

Ett uppdukat bord syns i bild. På bordet står brinnande ljusrosa ljus, vaser med gröna växter och blåvita kaffekoppar med servetter instuckna i örat. I bakgrunden syns kvinnor som samtalar och dricker kaffe.

Församlingshem och lokaler i Norrköping

Här hittar du information om alla våra församlingshem och verksamhetslokaler.