Foto: Matilda Eklöf

Vånga kyrksal

På övervåningen i Vånga kyrka, med utsikt över kyrksalen, hittar du Vångas församlingssal. Här möts barngrupper, körsångare och ideella. Salen går att låna för minnesstunder och dopkalas.

Vånga kyrksal ligger ovanför ingången till Vånga kyrka med utsikt över kyrksalen. Det finns tillgång till ett fullt utrustat kök med flertal barnstolar. Parkering finns utanför kyrkan.

Adress: Vångavägen 45A, 617 90 Skärblacka (Vånga kyrka)

Vånga kyrka

I Vånga finns två kyrkobyggnader. En som fungerar som kyrka idag och en som tidigare har varit kyrka och under några år var gravkapell, men som nu sällan används. Den gamla kyrkan helgades åt S:t Olof och rester av den finns kvar öster om den nuvarande kyrkan.

Ett uppdukat bord syns i bild. På bordet står brinnande ljusrosa ljus, vaser med gröna växter och blåvita kaffekoppar med servetter instuckna i örat. I bakgrunden syns kvinnor som samtalar och dricker kaffe.

Församlingshem och lokaler i Norrköping

Här hittar du information om alla våra församlingshem och verksamhetslokaler.