Lekmannakåren

Lekmannakåren bjuder in till café med program en gång i månaden. Ingen föranmälan krävs. Alla är hjärtligt välkomna!

Program hösten 2024

Plats: Nosaby församlingsgård

Tid: kl.14

Måndag 19 augusti
Ingrid Jörgensson från Nosaby. Ingrid visar och berättar; ”Naturbilder i min närhet”

Måndag 16 september
”Arturs töser” underhåller med skånska visor och läser bygdemål

Måndag 21 oktober
”Duvemåla” – sånger o amerikabrev

Måndag 18 november
Spettkaksbagare Ulrika Lööv, från Vä. Berättar och visar bilder om ”Spiddekagans historia”.

Måndag 16 december
Avslutning tillsammans med församlingens kafeer. Program kommer längre fram.

Kostnad för fika

Kaffe och vetebröd/kakor kommer att serveras till ett pris av 30kr/person. Tacksam för kontant betalning på plats. Swish går också att använda.

Föreningen öppen för alla

Medlemsavgiften till föreningen är 120 kr/år. Det går bra att betala avgiften kontant på våra möten eller kontakta oss för mer information.

Berätta gärna om Lekmannakårens möten för dina vänner och bjud med dem till våra möten. Alla möten är öppna för alla, även de som inte är medlemmar ännu.  Ju fler medlemmar vi blir desto lättare är det att ordna program med intressanta medverkande.

Lekmannakåren i Nosaby församling

Lekmannakåren i Nosaby församling ingår i Svenska kyrkans Lekmannaförbund. I Lunds stift finns ett 50-tal kårer.

Lekmannakåren är en självständig frivilligorganisation bestående av ideella kvinnor och män, som vill främja kristen gemenskap med frivilliga insatser.

Kontakt

Ordförande Bert-Inge Edvardsson, telelfon: 0708-81 63 46 eller e-mail: bertinge48@gmail.com
Sekreterare Ingrid Karlsson, telefon: 0706-2136 60 eller e-mail: ingrid.kristianstad@telia.com

Styrelse

Bert-Inge Edvardsson, ordförande
Sven Johansson, vice ordförande
Gull-Britt Månsson, kassör
Ingrid Karlsson, sekreterare
Ingvar Andersson, ledamot
Enar Olofsson, ledamot
Margareta Glifberg, ersättare i styrelsen
Revisorer: Göte Persson och Bo Sandgren

Medarrangörer

Lekmannakårens program görs i samarbete med Sensus.

Sensus är ett studieförbund som jobbar med relationer, livsfrågor, rättighetsfrågor och hållbarhetsfrågor. De skapar mötesplatser för kultur och bildning i hela landet.

Sensus logga Foto: Sensus