Konfirmand

Under tiden som konfirmand får du tid att prata om och fundera över vad som är viktigt i livet. Det är skönt att få prata om de stora frågorna och de svåra sakerna. Ta chansen!

Varför ska jag konfirmera mig?

Att konfirmera sig är unik chans att få prata om de stora frågorna i livet. Livet väcker många frågor. Vad är viktigt i mitt liv? Hur är jag en bra människa? Vem vill jag vara? Finns Gud? Kan jag tro? Vad säger Bibeln om allt detta? Vad betyder det i så fall för mig?

Konfirmationen är din möjlighet att fundera på allt detta -  både själv och tillsammans med andra ungdomar och vuxna. Här får du diskutera moral och etik, prata om rädslor men också om glädje och kärlek.

Konfirmationstiden innhåller mycket skratt, allvar, åka på läger och få nya vänner. Det är så mycket mer än vad man tror!

Olika alternativ för konfirmationsläsning i Nosaby

I Nosaby församling erbjuder vi konfirmationsläsning för ungdomar. Läsåret 2024/2025 erbjuder vi två olika alternativ; onsdagskonfirmander och sommarkonfirmander. Se mer information längre ner. Sista anmälningsdag är 1 september 2024.

Vuxenkonfirmation

Naturligtvis finns även möjlighet till vuxenkonfirmation. Om vuxenkonfirmation är aktuellt för dig, är du välkommen att ta kontakt med någon av församlingens präster.

Vad kostar det?

Det kostar ingenting att konfirmera sig.

Mer information?

För mer information och frågor, kontakta församlingspedagogen.

Jag vill anmäla mig! Hur gör jag?

Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss inom en vecka. Välkommen som konfirmand i församlingen.

Ladda ner konfirmandfoldern 2024

Onsdagskonfirmander

I denna grupp tar vi chansen att träffas varannan onsdag under hösten och våren. Vi åker också på läger ihop gör nya roliga saker tillsammans.

Sommarkonfirmander

Att gå på konfa mest på sommaren kan vara ett alternativ för dig som har mycket att göra på vardagar och helger under terminstid. Ta chansen att få en unik sommar!

Anmälan till konfirmation 2024-2005

Vilken konfirmandgrupp vill du helst gå i?