Ett litet barn tänder ett ljus vid en gravsten.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Samtalsgrupp "Våga prata om döden"

Att prata om döden gör det lättare att hantera sina eller andras känslor. Församlingen erbjuder en samtalsgrupp under hösten 2024, i samarbete med Kristianstad kommun, där vi träffas fem gånger och samtalar om livet och döden.

Samtalsgrupp

Det finns ett liv efter döden – också för dig som blir kvar.

I höst bjuder vi in till ”Våga prata om döden” – en samtalsgrupp i samarbete med aktivitetssamordnare i Kristianstad kommun.

Samtalen kommer handla om vad som är viktigt i livets slut och de tankar och funderingar man ställs inför.

När och var?

Vi träffas i Österlövs bygdegård på dagtid och samtalar om samtalar om livet och döden. Under hösten har vi fem träffar;

• 2 september kl. 9.30-11.30
  • 9 september kl. 9.30-11.30
  • 16 september kl. 9.30-11.30
  • 23 september kl. 9.30-11.30
  • 30 september kl. 13-15. OBS annan tid än övriga träffar.

Mötesplats?

Vi träffas på Österslövs bygdegård. Adress: Kälkestadsvägen 17.

Regionbuss 550 stannar vid kyrkan i Österslöv och sen är det en kort promenad på 350 meter till bygdegården.

Hemsida till Österslövs bygdegård.

Kostnad?

Det kostar ingenting att delta i samtalsgruppen.

Startdatum?

Start 2 september 2024

Anmälan

Anmäld dig snarast till Aktivitetssamordnaren Iréne Steimer på Kristianstad kommun via telefon; 044-13 20 75

Begränsat antal platser.

Svenska kyrkans kontakt är diakon nedan.