Konfirmation

Dags att konfirmeras? Här hittar du allt du behöver veta och kan anmäla dig till årets läsning.

Vid våra träffar brukar vi fika, sjunga, leka och samtala om livets spännande frågor. Vi har undervisning men inga prov eller läxor.Vi erbjuder två lägergrupper med samma upplägg och ledare, men som i stort är fristående från varandra och en veckoläsningsgrupp med andra ledare.

Vi samtalar om frågor kring ditt liv:

• Vem är du egentligen?
  • Vad är viktigt i livet?
  • Det är frågor kring Gud: Finns Gud? Vem/hur är Gud i så fall?
  • Varför finns ondska och lidande?
  • Hur funkar bön?

Det är frågor kring den kristna tron: Hur är det med världens mest lästa bok – bibeln? Har den något att säga oss idag? Vad säger kyrkan egentligen om Jesus? Vi lär oss om kyrka, gudstjänst och traditioner, m.m.

Konfirmation innebär att dopet bekräftas,

så därför måste du vara döpt för att konfirmeras.
Obs! Du behöver inte vara döpt för att påbörja konfirmationsläsningen utan kan döpas under året.

Nybro pastorat erbjuder följande grupper 2024-25:

Veckogruppen - Ikonerna

Gruppen kallad Upptäckarna i Pärlanfoldern

I alla grupper träffar du vuxna ledare och Kamrater. Kamraterna är ungdomar som tidigare har konfirmerat sig och har valt att delta i kyrkan och kommer finnas med som ett stöd för er konfirmander.

Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar...

Matteusevangeliet 19