Nybro-S:t Sigfrids kyrkokör

Övar i Madesjö prästgård Onsdagar 18:00-19:30 Terminsstart 21 augusti

Nybro S:t Sigfrids kyrkokör är tänkt att vara en blandad kör, både dam- och herrstämmor.

Just nu är vi på gång att bli det. Idag är kören 25 röster stark, tre av dessa mansröster. Om man tittar på ”körbarometern” ser det redan nu ut att vara ytterligare två damröster och två mansröster på väg in i kören till hösten, men vi välkomnar självklart flera, välkommen att ansluta till vår körgemenskap som är varm, kärleksfull och positiv.

Kören sjunger blandad repertoar i svårighetsgrad enkel/medel i, en, två, tre eller fyra stämmor. Vi medverkar med sång, främst i Nybro och S:t Sigfrids kyrkor. Under våren har vi medverkat vid åtta tillfällen.

Terminsstarten 21 augusti kommer att vara en uppstart på annan geografisk plats än ordinarie övningsplats.

Kontakta Andreas Welinder 0481-429 49 om du vill vara med, eller blir nyfiken och vill veta mera om vårt körarbete.