Tillsammanshelg

Med Anders-Petter Sjödin, präst och författare. 12-13 oktober i Oppebykyrkan. Tema: Tillväxt (hur kan vi nå fler människor med evangeliet?)

Fredag 11 oktober

19.00-21.00 ”En äventyrares väg till Gud”
Anders-Petter Sjödin, präst & författare berättar om sin bok ”Guldtråden”
Därefter fika.

Lördag 12 oktober

13.00 Välkomnande. Introduktion till helgen
13.30 Seminarium kring helgens tema (föredrag, samtal, reflexioner)
med Anders-Petter Sjödin
14.30 Eftermiddagsfika
15.00 Seminarium forts.
17.00 Summering. Hur går vi vidare?
18.00 Middag
19.30 Bön- och lovsångsgudstjänst

Söndag 13 oktober

10.00 Gudstjänst (Anders-Petter predikar)
11.00 Kyrkkaffe
12.00 Information (föreningsmöte) Vad tar vi med oss från helgen till vårt strategiarbete?

Anmälan

Ingen anmälan krävs för deltagande under helgen förutom till middagen på lördag. Måltider debiteras enligt församlingens taxor (för vuxna: 25 kr för fika, 50 kr för mat, barn upp till 18 år gratis) Anmälan görs till Oppebykyrkan eller via email till efs@oppebykyrkan.nu. Ange eventuella allergier.

Vem är Anders-Petter?

Anders-Petter Sjödin är präst, missionär, inspiratör, lärare och äventyrare. MA i historia och religion från Uppsala universitet samt Doctor of Ministry från Fuller Theological Seminary, USA. Som präst har han varit med och startat två nya samarbetskyrkor med EFS och Svenska kyrkan: Furulundskyrkan, och Öjersjökyrkan utanför Göteborg, varav den senare blivit utnämnd till ”Årets församling”. Direktor för teologisk distansundervisning inom den evangeliskt lutherska kyrkan i Tanzania (ELCT). Anders-Petter är författare till böckerna Sök Guds ansikte (Libris 1996, 2012), Förvandlad i Guds närvaro (Libris 2010) och ”Guldtråden – en äventyrares väg till Gud” (Libris 2024). Han är gift med Pamela och tillsammans har de sönerna Robert och David, samt tre barnbarn.