Orgel och piano i Allhelgonakyrkan
Foto: Maja Bjurman

Sommarmusik i Allhelgonakyrkan

Nyhet Publicerad Ändrad

Under fyra sommarkvällar kan du lyssna till duktiga musiker i Allhelgonakyrkan, med ett program som sträcker sig från orgel till folkmusik och opera. Välkommen!

Fyrhändig orgelmusik med DuoBerit

Söndag den 16 juni kl 18. Berit Palmgren och Berit Larsson spelar fyrhändig orgelmusik av E von Koch, W A Mozart och S Wesley.

Kims flöjter, folkmusik och visor

Söndag den 11 augusti kl 19. Mångfacetterade musikern Kim Persson bjuder in till en gemytlig konsertstund och låter hela sitt musikaliska register få ta plats. En uppsjö av vanliga och ovanliga flöjter finns med på scen, men även berättande, sång och mandola ingår i programmet.

1900-talet x4

Söndag den 18 augusti kl 19. Lyssna och följ med på en spännande resa med musik av kompositörer som präglat 1900-talets musikaliska evolution. Cellisten Elisabeth Nilsson och pianisten Ruxanda Efros framför Sergei Prokofievs sonat i C-dur för cello och piano, samt musik av Amy Beach, Elfrida Andrée och Ástor Piazzolla.

Operakväll

Söndag den 25 augusti kl 19. Njut av en kväll med några av operavärldens mest älskade arior och duetter. Negar Zarassi, sopran, Stoyan Iliev, tenor, Svetla Tsvetkova, orgel och piano.

Gratis entré till alla konserter!

Allhelgonakyrkan

Med egen spårvagnshållplats och centralt läge på Citytorget står tegelkatedralen Allhelgonakyrkan.