Filmkväll

Titta på film och diskutera livets frågor tisdagar (ojämna veckor) kl. 17.30.

För dig som tillsammans med andra vill diskutera livets frågor och titta på film är ni varmt välkomna tisdagar (ojämna veckor) kl. 17.30 i församlingshemmet. Du kan droppa in när du vill! Anmäl dig till de tillfällen du deltar. Gruppen är utan kostnad för medlemmar, annars kostar det 50 kr per gång att delta i gruppen. Varmt välkomna!

Anmälan görs till Anders Hansén

E-post: anders.hansen@svenskakyrkan.se

Filmen "Mandela vägen till frihet" visas 18 oktober

Schema

Höst 2024

24 september - Jakten på lycka

Chris Gardner är en försäljare som kämpar för att bygga en framtid för sig själv och sin 5-årige son Christopher. När flickvännen lämnar honom måste Chris uppfostra sonen på egen hand. Han får en prestigefylld praktikplats utan lön, och blir vräkt.

8 september - Mandela vägen till frihet

Nelson Mandela levde ett extraordinärt liv, han blev en symbol för hopp och triumf bland miljontals människor runt om i världen. Denna film skildrar hans liv från barndomen på landsbygden fram till kröningen som den första demokratiskt valda presidenten i Sydafrika. Vi får ta del av händelserna som tog honom från fängelseön Robben Island till den yttersta makten och avskaffandet av apartheid. Filmen baseras på Nelson Mandelas självbiografi Den långa vägen till frihet.

22 oktober - Dallas Buyers club

År 1986 får Ron Woodroof, en homofobisk narkoman, diagnosen fullt utvecklad HIV / AIDS samt beskedet att han har trettio dagar kvar att leva. För att överleva börjar han smuggla läkemedel som fortfarande är olagliga i USA.

5 november - En enkel till Antibes

När halvblinde änklingen George får reda på att hans barn har tänkt ut en detaljerad plan för att lägga vantarna på hans tillgångar innan han dör måste han konfrontera sina livsval.

19 november - Störst av allt

Anna är en ung journalist. Hennes riktiga pappa är en välkänd politiker och fackpamp. Under förevändningen att hon vill skriva en artikelserie, så börjar hon undersöka vad den uppburne politikern egentligen är för en människa.

3 december - Gran Torino

Den buttre krigsveteranen Walt tar sig an uppgiften att få hyfs på grannens tonårige son, Thao, efter att han försökt stjäla Walts ögonsten, en Gran Torino från 1972