Gudstjänst och stillhet

Fira gudstjänst på våra öar! Mitt i livets glädje och sorg, hopp och förtvivlan samlas vi. Alla är välkomna: unga, gamla, den som är van gudstjänstfirare och den som är ovan.

Sinnesro

Ge dig själv 40 minuter av din tid. Vi gör gudstjänsten tillsammans. I augusti står Roland Stahre och Lars-Åke Larsson för sången och musiken. Söndag 25 aug kl 16.30 i Hönö kyrka.

Sinnesromässa

Mitt i vardagen, ta i enkelhet emot nattvarden.
Torsdagar kl 18.30 i Hönö kyrka.

Eftertanke

Stillhet, text och tankar, ljuständning och musik. En lugn stund där du hinner ladda om och ställa in din inre kompass inför kommande vecka. Söndag 8 sept kl 18 i Mariakyrkan på Öckerö.

Enkel morgonmässa

Börja dagen med enkel nattvard i tacksamhet och bön.
Tis 10 sept kl 9 i Öckerö kyrka.

Gudstjänst på Solhöjden

Svenska kyrkan och övriga kyrkor på Öckeröarna firar gudstjänst varje fredagar kl 11 på Solhöjdens äldreboende.

Radio Öckerö FM 94,1 – andakt och musik

Bosse Göransson hälsar godmorgon och presenterar program måndag-fredag. Morgonandakt kl 8.15 med talare från öarnas kyrkor och ”Min musik” med Morgan Mattson, tisdag och fredag kl 8.45. Eller lyssna när du vill via webb eller app.

Har du frågor ? Hör av dig!

Rasmus Lindén

Kyrkoherde, Svenska kyrkan Öckerö