Ärkebiskop Martin Modéus intervjuas i en tv-studio.

Ärkebiskop Martin i media

Se och lyssna till ett urval av radio- och tv-program, poddar och tidningar där ärkebiskop Martin Modéus medverkar eller intervjuas.

Mix Megapol: Intervju med ärkebiskop Martin Modéus

28 mars 2024. Ärkebiskop Martin gästar Gry Forsell med vänner inför påskhelgen.

TV4 Nyhetsmorgon: Därför firar vi påsk - "Från mörker till ljus"

28 mars 2024. Ärkebiskop Martin om den kristna påskens berättelse.

Ärkebiskop Martin Modéus står i en kyrka och blir fotograferad.

Aftonbladet TV: Därför firar vi påsk

28 mars 2024. Ärkebiskop Martin om varför vi firar påsk och vad de olika dagarna betyder i Stilla veckan.

Ärkebiskop Martin Modéus och journalisten Martin Wicklin.

Sveriges Radio: Söndagsintervjun

24 mars 2024. Martin Wicklin intervjuar ärkebiskopen. Ett samtal om synd, förlåtelse och mysterier.

Martin Modéus sitter i ett bibliotek. Texten  ”Vi låter oss inte styras av majoritetspolitiken”

ETC: Intervju med Martin Modéus

29 januari 2024. Samtal om att kyrkokören kan spela en viktig roll i ett krig och att kyrkan ska vara politisk.

Ärkebiskop Martin Modéus ler mot kameran i lila biskopsskjorta och svart kavaj.

Sveriges Radio: ”Människor och tro” om fredsgudstjänst

23 november 2023. Martin Modéus om fredsgudstjänsten i Uppsala domkyrka.

En bild på Martin Modéus i lila biskopsskjorta och texten 30 minuter i bakgrunden.

SVT: 30 minuter

14 december 2023. Anders Holmberg intervjuar ärkebiskop Martin om bland annat migration och teologi.

Ärkebiskop Martin Modéus sitter i en soffa i en TV-studio och intervjuas av en programledare.

SVT: Världens Barn

8 oktober 2023. Martin Modéus medverkar i SVT:s summering av höstens årliga kampanjvecka för Världens Barn.

Ärkebiskop Martin Modéus sitter i ett rum och spelar in en podcast.

CVE: Intervju med Martin Modéus

18 september 2023. Martin Modéus ger sin personliga bild av samhällsläget i relation till våldsbejakande extremism.

Ärkebiskop Martin Modéus blir intervjuad i ett rum fyllt av bokhyllor.

Dagens människa: Att hålla sig nära Jesus

7 september 2023. Ärkebiskopen diskuterar om hur man håller sig nära Jesus, om en kristens förhållande till Bibeln med mera.

Ärkebiskop Martin Modéus intervjuas av SVT:s Agenda i en TV-studio.

Agenda SVT: Koranbränningarna och yttrandefriheten

20 augusti 2023. Martin Modéus och juridikprofessorn Joakim Nergelius intervjuas om koranbränningarna och yttrandefriheten.

Ärkebiskop Martin Modéus sitter i en studio och pratar i en radiomick.

Morgonpasset P3: Tro i en tid av kris och krig

13 april 2023. Martin Modéus berättar om hur Svenska kyrkan styrs, men han talar också om tro i en tid av kris och krig.

En nyhetsinslag där ärkebiskop Martin Modéus berättar om Svenska kyrkans delaktighet i hjälpen av människor på flykt från Ukraina.

Aftonbladet: Ett år av krig

24 februari 2023. Hör ärkebiskopen 46 minuter in i programmet berätta om hur Svenska kyrkan har hjälpt de många som flytt till Sverige från kriget i Ukraina.

Ärkebiskop Martin Modéus blir intervjuad i TV4:s Nyhetsmorgon.

Nyhetsmorgon TV4: Om att ta över som ärkebiskop

29 december 2022. Martin Modéus berättar om hur det har varit att ta över som ärkebiskop i en tid när många är i stort behov av hjälp, samtidigt som allt fler väljer att lämna Svenska kyrkan.

Porträttbild på ärkebiskop Martin Modéus som står i en kyrka och ler mot kameran.

Vision: Ledaren som hejar på motståndarna

13 december 2022. Martin Modéus i en intervju om uppdraget som ärkebiskop, rivaliteten med sin bror och hans egenskaper som ledare.

Ärkebiskop Martin Modéus sitter vid ett skrivbord med en radiomikrofon.

Ärkebiskop Martin i andakter och gudstjänster

Ta del av ärkebiskop Martins medverkan i andakter och gudstjänster i radio, tv och sociala medier.

Ärkebiskop Martin i halvfigur framför en svart järngrind.

Sagt och skrivet av ärkebiskop Martin

Ta del av ärkebiskopens predikningar, tal, krönikor och debattinlägg.