Nyheter och datum

Viktiga datum och nyhetsbrev till nomineringsgrupperna

Viktiga datum för nomineringsgrupper

11 mars - 15 april 2025
Grupp- och kandidatsystemet öppet för registrering av nya nomineringsgrupper och kandidater, samt för valsedelsbeställningar.

15 mars 2025
Sista dag för nomineringsgrupper att skicka in ansökan om registrering av ny gruppbeteckning för val till kyrkomötet.

15 april 2025
Sista dag för nomineringsgrupper att skicka in ansökan om registrering av ny gruppbeteckning för val till kyrkofullmäktige och stiftsfullmäktige.

15 april 2025
Sista dag för anmälan av kandidater samt beställning av valsedlar för alla nivåer.

2 maj 2025
Sista dag för nomineringsgrupper att inkomma med ändringar eller komplettering av redan ansökt registrering av gruppbeteckning till kyrkostyrelsen eller stiftsstyrelsen.

15 maj 2025
Sista dag för nomineringsgrupper att skicka in ansökan om registrering av ny gruppbeteckning, anmälan av kandidater och beställning av valsedlar i valkretsar där ansökningstiden förlängts.

1 juni 2025
Sista dag för stiftsstyrelsen att fastställa grupp- och kandidatförteckning.

Juni-augusti 2025
Valsedlar levereras direkt från tryckeriet till valnämnderna.

1 juli 2025
Sista dag för stiftsstyrelsen att fastställa grupp- och kandidatförteckning där ansökningstiden förlängts.

3 september 2025
Valsedlar från nomineringsgrupper som själva beställt tryckning senast inlämnade till valnämnd.

8-21 september 2025
Förtidsröstning.