Nyhet / Publicerad 8 oktober 2024

Allhelgona i Adolfsbergs kyrka

Vi bjuder in till Höstlovsskoj för barn och deras vuxna på Öppen förskola, vi finns på Norra kyrkogården och delar ut barnböcker om sorg den 2/11 kl. 13-15 och bjuder in till minnesgudstjänst i Adolfsbergs kyrka den 3/11 kl. 15.

Måndag 28/10 kl. 9-12  Höstlovsskoj! Vi ses i Öppen förskolas lokaler i Adolfsbergs kyrka för Höstlovsskoj! Det blir olika allhelgonastationer, lekar och massa annat skoj!

Torsdag 31/10 Ny grodpost levereras i brevlådan ute i lekparken vid Adolfsbergs kyrka. Kom och spana vad denna vecka bjuder på för skoj!

Lördag 2/11 kl. 13-15 Norra kyrkogården. Medarbetare från Adolfsbergs kyrka samt karaktären Smed-Hjalmar finns på plats och delar bl.a. ut böcker om sorg till barn.

Söndag 3/11 kl 15 Minnesgudstjänst. Välkommen att fira minnesgudstjänst. Vi tänder ljus för de i vår församling som gått bort under året.

Upplev konserten ”Stad i ljus” vid Örebro slott den 1/11 2024

Välkommen till Örebro slott och den stora gratis konserten ”Stad i ljus” fredagen den 1 november 2024. Årets gästartist är Gladys del Pilar.

Allhelgonahelgen i Örebro – så finns Svenska kyrkan för dig

Allhelgonahelgen väcker minnena till liv – och kanske också saknaden. Ljusen vi tänder utmanar mörkret. Du är inte ensam i sorgen. Vi finns för dig, i kyrkor och på kyrkogårdar.

Fantastisk respons i Örebro när "10 000 ljus i allhelgona" växte och blev 12 000

En enkel gåva i form av ett ljus. En hälsning i allhelgona: Du är inte ensam. Svenska kyrkan Örebros allhelgonasatsning 2023 fick fantastisk respons. Målet var att dela ut 10 000 ljus, men det växte och blev 12 000. Många personer uttryckte tacksamhet över gåvan och över att Svenska kyrka finns på plats i Örebro.

Adolfsbergs kyrka

Varmt välkommen till Adolfsbergs kyrka – din kyrka på söder i Örebro. Kyrkan är en typisk 70-tals-funkiskyrka och har 270 sittplatser. Kika gärna runt i kyrkan genom att klicka i bilden längre ner på sidan.

Adolfsbergs församling

Adolfsbergs församling ligger i södra Örebro och är en del av Svenska kyrkan i Örebro pastorat. I församlingen finns plats för liv, hopp och tro i gudstjänst och vardag. Här finns utrymme för möten, utmaningar, kraft och växande.