Lyssna

Nyhet / Publicerad 3 oktober 2024 / Ändrad 8 oktober 2024

Allhelgonahelgen i Längbro församling

Gudstjänster och öppettider i Längbro och under allhelgonahelgen. Vårt berömda fackeltåg den 2 november startar klockan 16.30. Varmt välkommen hälsar vi dig till en fin helg här i Längbro!

Fredag 1 november

• 11.00-18.00 Kyrka är öppen för ljuständning. Kaffe/te och hembakat serveras i kyrkan.

Lördag 2 november

• KORV MED BRÖD OCH KAFFESERVERING
    Vi serverar korv med bröd och glögg vid församlingshemmet mellan 12.00-18.00.
    Under dagen kan du komma in och värma dig i församlingshemmet där det är kaffeservering. Kontant betalning och swish.
  • 10.00-19.00 Längbro kyrka är öppen för ljuständning när inte gudstjänst pågår.
  • 10.00 Högmässa i Längbro kyrka.
  • 14.00 Gudstjänst med små och stora i Längbro kyrka. Denna allhelgonagudstjänst vänder sig särskilt till barn och deras vuxna.
  • 16.00 Försäljning av facklor på gångvägen vid Längbro kyrka.
  • 16.30 Fackeltåg till minneslunden med andakt. Församlingens körer sjunger under ledning av Henrik Wing.
  • 18.00 Musikgudstjänst. Längbro kyrkokör sjunger under ledning av Henrik Wing. Medverkar gör Elin Olsson - flöjt och Johan Sandlund - kontrabas.

Söndag 3 november

• 10.00 Högmässa.

Allhelgonahelgen i Örebro – så finns Svenska kyrkan för dig

Allhelgonahelgen väcker minnena till liv – och kanske också saknaden. Ljusen vi tänder utmanar mörkret. Du är inte ensam i sorgen. Vi finns för dig, i kyrkor och på kyrkogårdar.

Musikgudstjänst i Längbro kyrka på alla helgons dag

2/11 18.00 Välkommen på musikgudstjänst i Längbro kyrka under alla helgonsdag. En fin stund för eftertanke och gemenskap.

När någon nära dör – Svenska kyrkans stöd- och sorgegrupper

Att dela tankar och känslor med andra i samma situation kan göra sorgen lättare att bära. Svenska kyrkan har sorgegrupper i Örebro där du som mist en anhörig får hjälp att bearbeta sorgen tillsammans med andra.

Så möter du en vän i sorg – prästens fem bästa råd

Orka stå kvar, våga prata och låt sorgen få ta tid och plats. Det är några av prästen Anna Maria Armös bästa råd i mötet med en vän som sörjer.