Nyhet / Publicerad 1 april 2017 / Ändrad 13 juni 2018

Antistress

Behöver du gå ner i varv? Hos Svenska kyrkan i Örebro hittar du retreater, sinnesrogudstjänster och Spa för själen. Välkommen att andas ut.

En flytt innebär en massa saker. Förändring, blandade känslor och många gånger ett helt nytt läge. När livet mest består av flyttkartonger, eftersänd post och nya grannar kan det vara ganska skönt att få en stund för sig själv.

Retreat och pilgrim

Du hittar alla våra retreater, pilgrimsvandringar och "Spa för själen"-dagar på sidan för retreat och pilgrim

Sjung i kör

Körsång stärker immunförsvaret och sänker ditt blodtryck. I våra åtta församlingar finns cirka 35 körer för alla åldrar och kunskapsnivåer – från babysång till barnkör, ungdomskör, vuxenkör och seniorkör.  I vissa av våra körer krävs god notläsningsförmåga, i andra behövs inga förkunskaper. Du har väl inte missat vår Må-bra-kör i S:t Mikaels kyrka?

Gudstjänst, konsert och andakt

Vi har gudstjänster, andakter och konserter. I kalendern här på sidan hittar du allt som är på gång hos oss. Slå dig ned i kyrkbänken. Andas ut. Välkommen – precis som du är.

Retreat och pilgrim

Söker du också efter lugnet? Längtar du efter egentid? Hos oss hittar du bland annat spa för själen, pilgrimsvandringar och meditation. Var rädd om dig.

Musik

Vill du gå på konsert eller är du kanske sugen på att börja sjunga i någon av våra 35 olika körer? Här hittar du information om körer och konserter hos Svenska kyrkan i Örebro.