Nyhet / Publicerad 29 augusti 2024

Drop-in-dop i Almby kyrka 19/10

Vill du eller ditt barn bli döpt? Välkommen till Almby kyrka lördag 19/10 kl 10-14.

Vill du eller ditt barn bli döpt? Man kan döpas när som helst i livet.

Hur fungerar drop in-dop i Almby kyrka?

• Kom till Almby församlingshem (Almbyvägen 4) kl 10-14.
  • Du som är vuxen behöver giltig legitimation. För barn behövs båda vårdnadshavares medgivande.
  • Du träffar en präst för ett kort samtal där ni pratar om gudstjänsten och dopet. Du kan önska psalmer och sånger.
  • Efter samtalet går ni in i kyrkan för dopgudstjänsten (ca 20 min). Kyrkomusiker och solist medverkar med sång och spel.
  • Dopdräkt finns att låna eller så har man sina egna kläder.
  • Om du har valt dopfaddrar är de förstås välkomna med på dopet.
  • Efter dopet bjuder vi på kaffe, saft och doptårta i församlingshemmet!

Välkommen!

Almby församling

Almby församling i sydöstra Örebro består av gudstjänstgemenskaperna i Almby kyrka, Sörbykyrkan, Den gode herdens kapell och Universitetskyrkan. Här kan du läsa mer om verksamhet och gudstjänster.

Drop-in-dop i Örebro 2024

Svenska kyrkan i Örebro har drop-in-dop vid flera tillfällen under 2024. Närmast är lördagen den 19 oktober i populära Almby kyrka. Vi ordnar med präst, musiker och lokal – och bjuder på lyxigt dopfika!