Mjukisgroda hänger på lina

För barnen i sommar i Nikolai

S:t Nicolai kyrka och Café Nikolai håller öppet hela sommaren. Alla Små och Stora är välkomna och här kan du läsa mer om vad som finns för barnen i sommar i Nikolai!

Sommarcafé på Café Nikolai

Från den 10 juni till den 16 augusti har Café Nikolai sommaröppet måndag–torsdag kl. 12–16, fredag kl. 10-14. Här serveras pannkakor, glass, hembakat fikabröd, pajer m.m. Caféet har platser både inomhus och på uteserveringen. Leksaker finns i trädgården och lekrummet är öppet hela sommaren.

Prästnalles Skapelsevandring i S:t Nicolai kyrka

Vill du också veta hur det gick till när Gud skapade världen? Gå vandringen och se!

Tipspromenad i S:t Nicolai kyrka

Gå tipspromenad i kyrkan. Byts några gånger under sommaren.

Barnens altarskåp

Kom, lek och upptäck!

Sommarcafé på Café Nikolai 10/6 - 29/8

Välkommen till Café Nikolai i Prästgården, Nikolaigatan 8, Örebro. En mötesplats med hembakat fika och en varm atmosfär!

En hand som tänder ett stearinljus

Öppettider i S:t Nicolai kyrka

Här kan du tända ljus, ha en stilla stund eller enskild andakt. Läs mer om öppettiderna här. Välkommen!

Bilden visar S:t Nicolai kyrka och rörelse på stan. Konfirmander är på festen "Inte som du tror".

S:t Nicolai kyrka

Varmt välkommen till S:t Nicolai kyrka, en citykyrka i centrala Örebro. Kyrkan byggdes på 1200-talet och har 352 sittplatser. Kika runt i kyrkan genom att klicka i bilden längre ner på sidan.

Nikolai församling

Adress:
Nikolaigatan 8

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00
öppet mån–fre 9–16. Lunchstängt mån-fre 12–13.

E-post: orebronikolai.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Nikolai församling

Till Nikolai församling på Facebook

Församlingens kyrka: