Nyhet / Publicerad 13 oktober 2024

Gemensam gudstjänst i S:t Mikaels kyrka 20 oktober

Församlingarna i Örebro pastorat firar en stor gemensam visitationsmässa 20 oktober klockan 10.00 i S:t Mikaels kyrka.

Gudstjänsten leds av domprost Christofer Lundgren, predikan av Anders Lennartsson. Efteråt kyrkkaffe.

Svenska kyrkans stora fredshelg 25–27 oktober: Fredsvandring, fredsskola och föreläsning med Nadim Ghazale

Under MR-dagarna i Örebro arrangerar Svenska kyrkan en stor fredshelg med fredsvandring, fredsskola, matmingel, föreläsning och fredsshow.

Fredsvandring från S:t Mikaels kyrka till Vivalla 27 oktober

Fred gör vi tillsammans. Söndagen den 27 oktober arrangerar Svenska kyrkan och Folkets Hus Vivalla m.fl. en fredsvandring, som också är finalen för MR-dagarna i Örebro. Vi gör flera stopp då vi får lyssna till inspirerande talare från olika föreningar. Den som vill, inleder med fredsgudstjänst i S:t Mikaels kyrka klockan 10 och lätt lunch i kyrkparken klockan 11.15. Vandringen startar klockan 11.45.

Allhelgonahelgen i Örebro – så finns Svenska kyrkan för dig

Allhelgonahelgen väcker minnena till liv – och kanske också saknaden. Ljusen vi tänder utmanar mörkret. Du är inte ensam i sorgen. Vi finns för dig, i kyrkor och på kyrkogårdar.