En tjej med en gnuggis på armen med texten Störst av allt är kärleken och ett rött hjärta.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Inför Nerike Pride: Pyssel och pridepepp på Café Nikolai 22 augusti

Nyhet Publicerad Ändrad

Kom och peppa inför prideparaden och Nerike Pride! Torsdagen den 22 augusti håller Café Nikolai öppet och det blir pyssel, fika och häng. Kvällen vänder sig till dig som är i åldern 13–30 år, eller däromkring.

Varmt välkommen till vår pyssel- och peppkväll inför Nerike Pride! Vi ses torsdagen den 22 augusti klockan 18–21 på Café Nikolai på Nikolaigatan 8, ett stenkast från S:t Nicolai kyrka i city.

Vi pysslar i regnbågens färger och peppar inför prideparaden. Fika!

Närbild på någon som gör ett pärlarmband med texten I LOVE PRIDE.
Vi pysslar i regnbågens färger och peppar inför prideparaden. Foto: Magnus Aronson /Ikon

Julian Eriksson

Svenska kyrkan i Örebro

Administratör, Informationsservice, Kansliet för Örebro pastorat, Diakoniassistent, Nikolai församling, Örebro pastorat

Du kanske också är intresserad av:

Träffa Svenska kyrkan på Nerike Pride 25 augusti

Vecka 34 går Nerike Pride av stapeln i Örebro – och Svenska kyrkan är självklart med. Du träffar oss i regnbågsmässorna i Adolfsbergs kyrka och S:t Nicolai kyrka, i prideparaden och i regnbågsparken i city. Här hittar du hela programmet!

En skylt med texten Störst av allt är kärleken i en prideparad.

Hbtqia+ och kristen tro

Svenska kyrkan ska vara en inkluderande kyrka där hbtqia+-personer ska känna sig trygga och välkomna. Därför arbetar vi aktivt för att lyfta frågor om hbtq och kristen tro, lokalt här i Örebro. Kolla in allt vi gör!

Nikolai församling

Nikolaigatan 8

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00
öppet mån–fre 9–16. Lunchstängt mån-fre 12–13.

E-post: orebronikolai.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Nikolai församling

Till Nikolai församling på Facebook

Församlingens kyrka: